Annandag jul!

Jag är fortfarande sjuk, fast bättre än vad jag har varit..
I torsdags hade skling och jag våran egna lilla julafton :) Vi böt julklappar o åt lite julmat :)
Jag fick bl.a ett jättefint halsband :)
Och Donkey Kong Country Returns till Wii :)
Älsklingen blev jätteglad o nöjd över sina klappar, han sa att det va dom bästa julklappar som han någonsin fått :)

På julafton så låg jag o snora o hade mig medans skling jobba :/ Så fort han hade slutat så drog vi till hans mamma o fick mumsig julmat. När vi hade varit där ett tag så drog vi vidare till hans pappa.
Igår på juldagen så skulle vi ju till min far o styvmamma och hon skulle hämta oss. Vid lunchtid så ringer min pappa o säger att det inte blir nåt för att vattnet har frusit i rörena.. Tråkigt :( Jag som hade sett fram emot att träffa min familj o äta pappas goda kalkon. Efter ett tag ringer min syster o säger att vi kan ju va hos henne istället. Pappa o Annica hade packat in allt i bilen o åkt. Dom hämtade upp oss o extra stolar, de blev trångt o mysigt i baksätet :)
Till syrran kom oxå min bror med familj. Vi satt o prata och åt mumsigt godis som Annica o systeryster hade gjort; Rockyroad, snickers, knäck o ischoklad med jordnötssmör :)
Efter ett tag blev det julklappsutdelning till barnens förtjusning :)
Senare på kvällen åt vi pappas mumsiga kalkon, kokt potatis, kokt broccoli, svampstuvning, rödkål och pappas goda sås :) Efterrätten bestod av pappas specialpannkakor, vaniljglass, vispad grädde och sirap :) NAMNAM
Blev lite sent hem o direkt i säng, eftersom jag skulle upp o jobba..

Jag va inte pigg imorse när klockan ringde eftersom jag hade varit vaken på natten med min rethosta :/ Det gick bra att jobba och när jag sluta så kom skling o mötte mig. Vi hoppade in på elgiganten för att titta rean, det blev en ny hårblås till mig iaf som ja behövde :) Sen va vi in på leksaksaffären o köpte lite sällskapsspel :)
Lite senare åkte skling iväg med Daniel, han kommer hem med ett spel till sitt playstation move (som han fick i julklapp ;)) och en 22" widescreen plattv med inbyggd dvd till sovrummet :) Knasis han är ;)
Nu är vi båda lediga några dagar o ska bara ta det lugnt...

Lite bilder från juldagen:

Nu ska jag ha myskväll med min älskling!
CIAO

Kommentarer
Postat av: KackMarie

Du verkar ha haft en riktigt bra jul ändå, trots din dumma förkylning. Hoppas den gått över nu!

2010-12-31 @ 10:03:58
URL: http://mariekack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0