Dag 17 – Mitt favoritminne

Ååhh gud! Jag kan inte bara välja ett :O Det är ju jättesvårt!
Jag minns tex när jag var ca 8-9 år och min pappa skulle hämta mig på lekis, det var nästan sommar ute så det var varmt. Vi var på baksidan och lekte när vi hörde ett brummande högt ljud. Vi sprang till framsidan, där kom pappa på motorcykel! Jag skulle få åka motorcykel hem, jag var jätteglad för det och dom andra barnen var så avundsjuka och impade :)
Pappa och jag åkte mycket motorcykel när jag var liten/mindre och jag älskade varje minut av det :)
Ett annat minne, fast det är väl flera sammanflätade typ.. Jag var 9-10 år när vi skaffade Raya (hund) och under den tiden så hade pappa apu (tror jag det heter) Så han var i närheten av skolan jag gick på då.. På rasterna sprang jag alltid dit och kompisarna ville följa med såklart :) Raya var världens snällaste och goaste hund :)
Pulkabacken vi hade ledde till huset pappa var i, eller där dom hade sitt "tillhåll". Så på rasterna den vintern så var Raya med och åkte pulka o busade i snön :) Alla tyckte om Raya och var avundsjuka på att jag hade hund ;)
Såna här minnen gillar jag för att det var stunder som verkligen gjorde mig glad och jag fick verkligen känna mig som "en i gänget" :)
Sen har jag så många andra "favoritminnen" så det skulle bli mycket att skriva i så fall :) Som när jag flyttade tillbaka till kga, eller när jag blivit moster och faster och träffade barnen första gången, eller när jag blev ihop med min skling :)
Mycket underbara minnen är det och fler kommer det att bli ;)

Vilken svordom använder du mest? Skit, fitta, kuk, pitt :$ 
Äger du en iPod? Nja, har ju en inbyggd i iPhonen
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Beror ju på när jag ska upp :O
Hur många resväskor äger du? Jag äger ingen resväska :/
Använder du flip-flops? Nej
Var köper du dina matvaror ifrån? Oftast Ica Maxi
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta den, jag ser mer mongo ut på bild än i verkligheten :(
Vilken var den senaste filmen du såg? Vet inte, nån som gick på tv i helgen
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Det spelar ingen roll, umgås gärna med mina nära och kära
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Hmm.. Beror påhur mycket jag vann, men kanske ett större boende
Har någon någonsin kallat dig lat? Ja
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Njej.. Men för att kunna sova så har jag tagit tabletter några gånger..
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Oj, det var längesen jag använde den.. Men det är nog brända partyskivor i den (cd-växlare)
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Jag kan inte välja bara en..
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Njej..??
När var senast någon stötte på dig? Förutom min skling, så var det nå äckel när jag var ute..
Vad åt du till middag senast? Fläskfilégryta igår kväll
Använder du huvtröjor? Ja
Kan du vissla? Yes :)
Vem var den senaste som ringde dig? Tina
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Virvelvinden? (jag är lite feg av mig när det gäller karuseller, eller har blivit med åren)
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Säkert, finns alltid sånt folk
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0586
Tittade du på tecknat när du var liten? Självklart! Det bästa! Bamse, dr snuggles, tom & jerry, super ted, bumbibjörnarna, duck tales, piff och puff, luftens hjältar m.m. :)
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Eehh.. Det är väl marieberg i örebro? Men vet inte hur stort det är..
Hur många syskon har du? 2, äldre
Är du blyg inför det motsatta könet? Njej
Vilken film kan du alla replikerna till? Oj, det är nog flera.. Men Liar liar är väl en, som var typ den enda filmen under högstadiet :$
Äger du några band t-shirts? Ööhh.. Ja faktiskt, in flames..
När flög du senast? Oj! Typ 20 år sen :S
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4
Läser du för skojs skull? Inte nu
Pratar du några andra språk? Engelska (spanska och tyska)
Diskar du din egen disk? Självklart, eller vi turas om :)
Har du gråtit offentligt? Ja, jag är ju så blödig :$
Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop, tack skling :*
Försöker du alltid lära dig nya saker? Så gott jag kan
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Oh ja! Ge mig!
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Njej, men det är ju roligare :)
Kan du kasta macka? Inte så bra :/
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej :(
Vad har du med dig in på bion? Sällskap och möjligen dricka, godis, popcorn
Vem var din favoritlärare och varför? Camilla som jag/vi hade på mellanstadiet, hon var snäll och rolig men rättvis
Har du dejtat någon av en annan religion? Mjo, eller annan hudfärg för inte tror jag dom varit religiösa :O Har nog inte dejtat nån som haft nån direkt religion alls
Vad har du för väder? Grått och trist
Har du en blogg? Öh ja??
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Språk! 
Gillar du att flyga? Vet inte, var ju så längesen.. Men jag skulle helt klart få lite panik om jag skulle flyga idag..
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlighet och vara snäll
När sov du senast på golvet? Det kommer jag inte ihåg
Vilken är din favoritdrink? Oj, ska jag bara välja en? :O Min då :$
Gillar du din boende-situation? Nja, jag dör ju inte direkt av att bo så här men jag skulle gärna vilja ha större och bättre grannar :O

Vilken är din mammas hemstad? Född i Ramselle, men bor nu i skövde..
Din pappas hemstad? Född i åtorp/svartå? Men bor nu i Åtorp..
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 8 kanske?
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ibland
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Aaa :$
Vilken är din favoritfrukt? Blåbär, jordgubbar, honungsmelon, vattenmelon
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Njej :$
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 27 :(
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja! Fast jag kan själv vara slarvig :S
Tror du på liv på andra planeter? Nja, vet inte
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? En på sklings jobb tror jag..
Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror inte på gud..
Vad var det senaste du åt? Müslibar
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det beror ju på personen, men i det stora hela så har jag alltid haft lättare för att umgås med killar..
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Det vet jag inte?
Gillar du senap? Nej, inte värst
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Det ordnar sig
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Never!
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Jag vet inte? :O
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej, men tradera och det senaste var pärlor
Tycker du om att krama folk? Aaa :$
Skulle du säga att du är trendig? Njej
Äger du en digitalkamera? Japp
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen aning :O
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? JA!!
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Pojken som kallades det
Tycker du att du är attraktiv? Verkligen inte..
Vad är du allergisk mot? Nötter
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Hmmm.. Vincent (om jag själv får bestämma, annars vet jag inte)
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Dom som vill


Imorse ringde Tina, hon är (en av?) chef för handikapsomsorgen, hon har väl hand om personliga assistenter iaf.. Det var hon som fixade så att jag blev kontaktperson :) Jag sa till henne att jag gärna vilja vara vikarie som personlig assistent oxå :O Så idag ringde hon och villa ha in mig på flera ställen :) ^^ Wiii!
Jag är glad :) Men även lite nervös :S Ska iaf till henne på tisdag och få lite info, sen kommer olika arbetsgrupper ringa upp mig så vi kan bestämma dagar som jag ska gå bredvid :)
På fredag har det gått 2 veckor sen jag lämnade in dom sista proverna till läkaren/vårdcentralen, men ingen har hört av sig än :(
Jo, just.. Senast jag var hos tandläkaren så frågade dom om jag ville att dom skulle skicka kallelse till mig en gång per år och jag sa ja. Det är ju lika bra, så att man kommer iväg.. Sen tänkte jag inte mer på det, jag glömde bort när jag hade varit hos tandläkaren senast.. Så kom det ett brev för nån vecka sen från folktandvården, där det stod att jag skulle kontakta dom för överenskommelse om en tid?? Jaja, jag ringde.. Tydligen har jag inte varit hos tandläkaren sen hösten -08 :O Så mycket för dom kallelserna!! Men nu ska jag iaf dit den 6e maj :/ Men rabatten som man får per år har jag ju sparad, så jag har 600 kr sparat och besöket koster 660 kr :) Tur det!
Jag har skickat efter lite grejer från barbarella :$ Can't wait!
Idag ska jag färga håret igen! Varför? Dels har jag en utväxt (redan? Japp, mitt hår växer som ogräs), sen så har jag nåt som kallas för "glashår". Det betyder att det är inte mycket som fastnar i mitt hår, så jag har inte så mycket färg kvar.. Så därför :)
Ska äta nu o sen färga håret :)
Älskar dig Rickard, mest av allt :* ♥
CIAO

Kommentarer
Postat av: KackMarie

Roligt att det går så bra för dig med jobb!! :) Kram

2011-04-06 @ 14:46:13
URL: http://mariekack.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glad för din skull gällande jobb och så :)

Du är visst attraktiv skling!!!

Älskar dig mest <3<3<3

2011-04-06 @ 18:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0