Dag 21 – Ett annat ögonblick

Oj, ska försöka med detta då.. Vet inte om det blir ett ögonblick, kanske mer en händelse..
Jag gick fortfarande i gymnasiet när jag flyttade till hällefors, så jag åkte buss fram o tillbaka till kga (skolan). På bussen lärde jag känna en hälleforstjej, H. Hon var jättesnäll och vi var väldigt lika i sättet. Vi kunde prata om allt och kom närmre o närmre varandra. Efter en tid så berättar hon för mig att jag är hennes bästa vän och att hon älskar mig, jag var glad att jag hade en sån vän i mitt liv.
En dag så dumpar M mig (mitt ex) och H fanns där för mig. Hon talade om för mig vilken jävla idiot han var och att jag förtjänar någon mycket bättre.. Jag pratade ibland med M, han berätta att han var intresserad av någon annan och jag blev ledsen. En dag var jag och träffade honom, jag var den där dumma som kollade hans mobil och såg att han messat med H. Det var inga allvarliga mess, men jag började misstänka nåt.
När jag var med H i skolan så försökte jag se när hon gick in på lunarstorm (som va populärt då) men hon var hemlig.. En dag pratade jag med M i telefon, jag låtsades om som att jag inte brydde mig o sa att han kunde säga vem det var han var kär i. Då svarar han att det är H, jag kände en jätteklump i magen. Jag pratade med H, men hon sa bara att hon inte alls var intresserad av honom o att han var en idiot m.m. En dag var jag så dum att jag loggade in på Ms lunarstorm, bara för att jag ville ha svar och se om nåt jag trodde va sant. Mycket riktigt, M och H hade mailat massor och även när M o jag var ihop!! Va fan! Jag kände hur allt rasade, hur hjärtat stannade!! Dagen efter konfronterade jag H och frågade om hon hade mailat med M, men hon sa bara nej och hon skulle aldrig göra nåt sånt mot mig. Då berättade jag att jag visste att dom hade mailat och att jag hade sett mailen. Då säger hon bara "men varför frågar du för då?". Jag bad henne dra åt helvete och att jag aldrig mer ville se henne.
Konstigt nog slutade hon maila med M efter det och jag tog tyvärr tillbaka M. Men efter det kunde jag inte lita på honom och jag va alltid misstänksam, med all rätt då han fortsatte att vara översnäll o flörta med mina tjejkompisar.
Det var då jag fick reda på att jag verkligen kunde lita på Fia, som berättade och visade allt o faktiskt inte ville veta av honom o som faktiskt aldrig skulle göra mig illa. Min fin fina Fia ♥

Idag på förmiddagen när jag gjorde mig iordning så ringde telefonen. Till min förvåning och förtjusning så klart ;) så stod det Jessica :) Jag hann att tänka att det nog blir en träff snart då :) Och mycket riktigt så kommer hon hit på lördag o stannar till söndag :) Vi pratade o uppdaterade varandra lite :) Hon berätta om sitt nya jobb som kökschef! Jag är jätteglad för hennes skull, det förtjänar hon som jobbat som en tok :)
Jessica är en sån där underbar vän :) Det går väldigt långt mellan varven då vi ses och det kan gå flera månader innan vi pratar med varandra, men när vi gör det så är det som igår och vi vet var vi har varandra :)
Jessica och jag är nog lika knasiga och vi kan prata om allt! Jag älskar Jessica o hennes familj som är så snälla, bryr sig o ställer upp. När jag behövde nånstans att bo så fanns dom där, dom krävde inget av mig utan bara öppnade upp sitt hem för mig. Julen innan jag flyttade till kga (2009) så skulle jag ha suttit hemma själv och firat julafton, för jag skulle jobba natt så jag kunde inte åka till min familj för att fira jul. Men Jessica hörde av sig och sa att på julafton skulle jag minsann inte sitta själv, det tyckte inte dom. Utan att jag fick jättegärna komma till dom, äta och så :) Jag fick massa mumsig mat, godis och även julklappar! Hur många familjer skulle öppna upp sitt hem för en kompis? Jättegulligt tycker jag ♥ Jag är jätteglad att jag har Jessica som vän i mitt liv och jag hoppas att hon vet det! :)

Igår var det en mysdag :) ♥
Idag var jag på möte, det gick bra o jag fick skriva på massa papper :)
Imorgon ska jag gå bredvid på ställe nr 2 :)
Nu blir det snart mat med min skling :* ♥
CIAO

Kommentarer
Postat av: Skling

Du var mysig igår :$ snart är maten klar, bara dom jävla fittmongopommes fritzlarna blir klara :( :$ älskar dig! <3

2011-04-12 @ 20:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0