Känslig

Förstår inte, måste ha kommit in i nån slags känsligperiod..
Jag tänker mycket på framtiden och mig själv.. Blir lite rädd då.. Jag fyller snart 27 år, 27 jävla år!!!?? När man var liten så tyckte man att man var gammal vid 27 år och att man skulle ha barn och allt det där.. Nu sitter jag här idag snart 27 år gammal och vad har jag att komma med? Vad har jag åstadkommit? Inte mycket inte.. Det gör mig stressad och ledsen... Vet väl inte varför, eller man har väl alltid växt upp med att man ska ha hunnit med allt innan man är 30.. Känns som att jag är värdelös, inte gjort nåt.. Känns som att man får blickar från håll o kanter när man får berätta hur gammal man är och var man är i livet, känns mindre kul.. Ibland får man kommentaren: "jamen du hinner ju fortfarande", med en sarkastisk röst.. Jag vet väl att min tur kommer med allt det där, eller jag hoppas.. Men just nu känns det så långt bort och alla andra ligger flera mil före mig..
Visst jag har varit förlovad 2 ggr förut, men aldrig av rätt anledning.. Jag har aldrig råkat blivit gravid ens, som så många andra.. Det har oxå fått mig o tänka, tänk om jag inte kan bli gravid ens?.. Nu är det bara en jävla press varje månad om pengarna ska räcka till räkningar, jag har ju inte ens ett fast jobb.. Det är inte så att jag inte försöker, för det gör jag.. Men man duger inte för att man inte har kompletta gymnasiebetyg, eller att man bara har erfarenhet att jobba inom vården.. Inom vården finns det knappt jobb och finns det nåt som ligger ute så ska man ha körkort. Vilket jag inte heller har för jag har inte råd.. När fan ska min tur komma??
Inte nog med det så ser jag ut som jag gör..
Fy fan vad jag är värdelös!
Hatar verkligen mig själv... Orkar inte..

Kommentarer
Postat av: KackMarie

Nej men fy Bella. Du får inte tänka sådär. Du är ju fortfarande ung & hinner med allt det där med familjeliv. Du behöver inte alls känns ngn press. Bättre att skynda lånsamt & se till att man har en trygg & stabil framtid innan man börjar starta familj, så helt rätt tänkt av dig. KRAM

2011-07-17 @ 12:07:58
URL: http://mariekack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0