Dag 11 – Mina syskon

Oj var ska jag börja :)
Jag är ett sladdbarn, så mina syskon är äldre än mig.. När alla bodde hemma tillsammans så var vi väl inte bästa vänner direkt, jag var väl den där jobbiga lillasystern som var ivägen :)
Men vi hade allt våra stunder ihop oxå. Som när jag fick bara ligga på brorsans säng och lyssna på hans musik medans han plugga, eller när vi alla spelade finns i sjön och alla påskar som min syster sminkade mig till påskkärring och gick med mig :)
Men allt blev lättare och bättre när jag blev äldre, kanske för att jag inte var lika jobbig då ;) Nu kan vi umgås och hitta på saker när vi kan :) Sen har dom ju båda goa barn att leka med :) Båda mina syskon är kungar på att laga mat oxå ;)
Min syster: Hon heter Donna Marie Theresia och är född 7e juni 1973. Hon ser yngre ut än vad hon är, det tycker alla :) Hon är lugn, snäll, pedant, noggrann, lätt att prata med m.m. Jag vet att jag kan lita på henne och hon ställer upp bara hon kan. Hon är en underbar mamma till 3 busar :)Hon är helt enkelt världens bästa syster och jag älskar henne :) ♥
Min bror: Han heter Jan Karl Sebastian och är född 6e september 1976. Min bror var min tillflykt många gånger under min tonårstid. Jag var så lycklig när jag fick komma till honom i karlstad och hälsa på en helg, det behövde jag. Han är lugnet själv, snäll, skojsam, rolig, lätt att prata med m.m. Jag kan lita på honom till 100% och kan prata med honom om allt. Han ställer upp bara han kan. Han är en underbar pappa till sina 2 goa söner. :) Han är helt enkelt världens bästa bror och jag älskar honom :) ♥
Jag kan inte ha fått bättre syskon och jag är så glad att jag har dom. Man behöver underbara syskon för att kunna ta sig igenom svåra stunder, det har jag behövt iaf. Jag är tacksam för att dom finns, lyssnar och ställer upp. Jag är dålig på att både säga och visa hur mycket jag uppskattar dom, men det gör jag verkligen. Jag är lyckligt lottad för att jag har dom som syskon ♥

1. Hur gammal är du om fem år? 32
2.
Vem var den sista du träffade? Arbetskamrater
3.
Hur lång är du? 170 cm
4.
Vilken var den senaste film du sett? Minns inte
5.
Vem ringde du senast? Skling
6.
Hur löd ditt senaste sms och till vem? "woohoo <3 puss" till Fia
7.
Var är dagens planer? Har jobbat, ska duscha, fixa nån kvällsmat och soffmys
8.
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Messa
9.
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Inget (dom va aldrig gifta)
10.
När såg du senast din mamma? På lucas kalas för några veckor sen
11.
Vilken ögonfärg har du? Bruna
12.
När vaknade du idag? Första gången vid 05.40 när älsklingens klocka ringde
13.
Har du någon gång hittat en katt? Ja
14.
Vilken är din favoritplats? I älsklingens famn
15.
Vilken plats föredrar du minst? Dom flesta platser kan bli roliga med rätt folk
16.
Var tror du att du befinner dig om tio år? Fast jobb, större boende, familj
17.
Vad skrämde dig som barn? Myror
18.
Vem fick dig att skratta senast? Åsa på jobbet
19.
Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej
20.
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21.
Sover du med eller utan kläder på dig? Utan
22.
Hur många kuddar har du i sängen? En
23.
Hur många landskap har du bott i? 3 tror jag :$
24.
Har du någon gång spytt på fyllan? Japp :(
25.
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Kvittar
26.
Är du social? Japp
27.
Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry´s
28.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala skulder, flytta, shoppa
29.
Tycker du om Kinamat? Japp
30.
Tycker du om kaffe? Ja
31.
Vad dricker du till frukost? Det som finns hemma
32.
Sover du på någon särskild sida? Höger
33.
Kan du spela poker? Nja
34.
Tycker du om att mysa? Absolut
35.
Är du en beroendemänniska? Kan nog vara
36.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp
37.
Vill du ha barn? Självklart
38.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska (spanska o tyska)
39.
Har du någonsin åkt ambulans? Japp
40.
Föredrar du havet eller en pool? Pool! (finns äckliga levande saker i havet)
41.
Vad spenderar du helst pengar på? Min skling
42.
Äger du dyra smycken? Jo
44.
Vad var det senaste du stoppade i munnen? Smörgås
45.
Vem är den roligaste människan du känner? Vet inte, beror ju på hur man menar..
46.
Välj ett ärr på din kropp? Dom flesta ärren på min kropp är från krascher med cykel
47.
Vad har du för ringsignal? Waka waka - Shakira
48.
Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej
49.
Flirtar du mycket? Nej, inte med flit iaf :S
50.
Vart togs din profilbild för din blogg? Hos Malin i sommras
51.
Kan du byta olja på bilen? Ja det tror jag
52.
Har du fått fortkörningsböter? Nej
53.
Vilken var den senaste bok du läste? Skolbok tror jag
54.
Läser du dagstidningen? Nej
55.
Prenumererar du på någon veckotidning? Nepp
56.
Dansar du i bilen? Japp :)
57.
Vilken radiostation lyssnade du på senast? Oj, minns inte.. Det var längesen
58.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Shoppinglista
59.
När var du i kyrkan senast? På Maximilians dop
60.
Vilka personer utmanar du? Dom som vill :)


Nu ska jag äta lite kyckling och sen duscha :)

CIAO


Kommentarer
Postat av: Sklingobert

Jag älskar att vara i din famn också :$ du är bäst och jag älskar dig min sklingelilingsklingskling <3<3<3

2011-03-30 @ 18:22:25
Postat av: Bella

Sötnos :) Det är du som är bäst o jag älskar dig mest av allt <3

2011-03-30 @ 18:26:33
Postat av: KackMarie

Hoppas dina syskon kan läsa så fint du skrivit om dom :)

2011-03-30 @ 20:23:36
URL: http://mariekack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0