Dag 2 – Min första kärlek

Jag har ju redan berättat mer ingående om mitt kärleksliv, så det blir lite kortfattat nu..
Man tror väl alltid mer eller mindre att man är kär, men så här i efterhand så kan jag säga att det har varit förälskelser.. Jag har varit mer kär i kärleken, velat hitta den stora kärleken. Min första pojkvän hade jag nästan från början av mitt liv.. Vi gick på samma dagis och lekte med varandra, även på fritiden. När vi började skolan så hamnade vi i samma klass. Vi var ihop från och till hela lågstadiet och nästan hela mellanstadiet. Han var min första kyss/hångel. I slutet av 6an så träffade jag ju P, han blev min första riktiga pojkvän.
Sen dess har jag "plöjt" genom pojkar ihopp om att hitta den sanna kärleken. P var mitt längsta förhållande (1 år och 4 månader), tills jag hittade mitt ex när jag var ca 17,5 år. Det varade i 7år.
Jag har tänkt mycket i efterhand. När jag har kämpat i ett förhållande så har det inte direkt varit för att jag varit kär eller för att det har varit bra, utan för att jag velat att det ska vara bra och för att inte det ska bli ett till misslyckande.
När det tog slut med mitt ex så bestämmde jag mig att jag skulle vara singel, för första gången i mitt liv. För jag har aldrig direkt varit singel och det behövdes. Att tänka på allt man upplevt, att hitta tillbaka till sig själv.. I 13 år hade jag "plöjt" igenom idioter och några mesar.. Jag behövde någon som inte behandlade mig som skit och som kunde stå på egna ben.
Jag var singel i ca 1 år innan jag träffade Rickard. Så nu kan jag säga att han är min första kärlek, min första riktiga kärlek.
En kärlek är så mycket mer än att bara vara kär i någon. Han är min bästa vän och för första gången i mitt liv så kan jag vara mig själv i ett förhållande, utan lögner.. Jag kan berätta allt och prata om allt med honom, och han lyssnar. Han ställer alltid upp och han är genomsnäll. Han är verkligen min andra hälft och utan honom känner jag mig inte hel. Jag älskar honom så otroligt mycket.
Nu förstår jag verkligen uttrycket: "man får kyssa många grodor innan man finner prinsen."

Senaste

Låt du hörde: Call me when you're sober - Evanescence

Film du såg: Billy Madison (på tv i fredags)

Mat du åt: Yoghurten nyss

Kram: Inatt

Puss: Inatt

Känslan: Kärlek

Resa: Hammarö i höstas

Glädje: Inatt

Dröm: Det minns jag inte :/

Person du träffade: Min älskling, annars allt folk från inatt..

Personen du pratade i telefon med: Min älskling

Personen du fick sms av: Älsklingen

Gången du åt 7-eleven korv: USCH! Har jag aldrig gjort

Gången du var utomhus: Inatt

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Well.. Hela familjen (plus älsklingens familj) var ju samlad när vi hade kalas och då åt vi smörgåstårta..

Saken du köpte: Kläder jag skickat efter

 

Allmänt:

Ska bli skoj att: Flytta till större så småningom

Ska inte bli skoj att:

Sparar till: Sparar inte :(

Pålägg som gäller: Ost och skinka

Önskar att jag var bättre på: Rita/måla

Dagens dryck: Alltid vatten, men just nu en kall latte macchiato

Vad saknar du: Min gamla kropp och min fru :(

Tre band/artister: Looptroop rockers, System Of A Down, Hoffmaestro

Vad har du gjort idag: Kollat på tv

Brukar du svära mycket: Ja

Hur tidigt stiger du upp: Det är olika, beror på

På helgerna: Umgås

Vad ska du göra ikväll: Slappa

Hur många timmar sover du per natt: Ca 6

Vem är snyggast i världen: Min skling!

Vad är det för veckodag: Söndag

Bästa saken som hände mig förra sommaren: Flyttade ihop med min skling

Favoritplagg i garderoben just nu: Leggings

Längd: 170 cm

Byter gärna garderob med: Ingen?

Byxa eller kjol: Byxa!

Senast utlästa bok: Ha! Det var längesen, men tror det var Överlevare av Dean Koontz

Mitt rum kan beskrivas som: Tråkigt

Mig själv med tre ord (just nu): Trött, sleten och ful

Jag tränar: För sällan :(

Jag ville bli när jag var liten: Veterinär


Igår hade vi besök av Yrrv, Jocke, Jimmy och Stefan (tror jag han heter?). Vi drack lite och sen gick vi till Red Brick.. Fy fasen vad patetiska människor det finns. Bl.a så var det en mörkhyad karl där (45+) som raggade på allt och alla.. Först försökte han med Skling, gick över till Jocke o sen mig.. USCH! Haha sen var det en gubbe där (60+) som var på Jocke. Han sa nåt i stil med "Du är så söt. Jag har väntat hela livet på dig" till Jocke. Han kunde även bjuda med Jocke på en konsert i sommar :) Haha!
Den mörkhyade hade även sagt innan han var på oss, att det fanns inga kvinnor att ta med hem så han fick ställa sig i duschen med tvålen.. Usch, varför berätta det??
Aja..

Ikväll blir det en sån där tråkig kväll, älsklingen jobbar natt :(
Nu ligger han och sover så sött.. Jag kan som vanligt inte sova :( Kroppen har kommit in i en ond cirkel, kvittar hur trött jag än är..
Nu ska jag fortsätta slappa framför tvn..
CIAO

Kommentarer
Postat av: KackMarie

Men blää vad tusan var det för ställe ni va ut på egentligen.. :p



Svar: Ja det är i trollsländan som det heter, lär va det du tänkte på, efter husen vi bodde i förut ja, dom röda. :) Men blir troligen inget. Dom hörde aldrig av sig.

2011-03-21 @ 12:08:42
URL: http://mariekack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0