Dag 8 – Ett ögonblick

Oj! Svårt att välja bara ett ögonblick, men jag har kommit på ett som jag delar med mig av :)
Det var i november 1999 som min mamma ringde till mig och berättade att jag hade blivit moster. Jag blev glad, så som vi har väntat o längtat. En ljusglimt i mitt jobbiga och självdestruktiva tonårsliv.
Nån dag efter så åkte jag och mamma till BB för att hälsa på min syster och den lilla tjejen.
Vi kom in på rummet, ett rätt stort rum med dubbelsäng. Syrran halvligger i sängen med lilla Julia.
Jag sitter på sängen och tittar på denna lilla varelse.. Känner mig stolt att vara moster, att betyda nåt för denna lilla och se henne växa upp. Jag kommer ha en betydelse i denna lilla flickas liv. Hon var så liten och söt.
Efter det besöket längtade jag till varje gång vi skulle träffa dom. Jag kunde bara sitta på golvet och titta på henne när hon låg på lekfilten eller satt i babysittern.. Det var så roligt att se henne utvecklas, först månad för månad och sen år för år. Idag är hon 11 år, blir 12 år i november. Själv så tycker jag att tiden har gått så fort, känns nästan som igår hon låg där på lekfilten så liten :)
Det var stort för mig, första gången jag blev moster/faster.

Matvanor:

Bästa maträtt? Beror på vad jag är sugen på.. Thai, max, älsklingens köttbullar

Bästa dryck? Vatten

Hat dryck och maträtt? Mjölk och pölsa

Bästa alkoholdryck? Drinkar

Använder du smör på smörgåsen? Japp

Smågodis eller färdiga påsar? Beror oxå på, men smågodis då..


Shoppingvanor:

Hur mycket shoppar du för varje månad? Olika

Har du mer skor än kläder? Nej, det är nog lika :)

Favoritplagg? Leggings och topp

Hatplagg? Haremsbyxor

 

Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du? Jobbar

Vad vill du bli? Sjuksköterska

Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Ja

Är lönen viktigast? Nej

 

Boende:

Lägenhet eller hus? Lägenhet

Framtidsplaner med boende? Flytta till större

Litet eller jättestort? Jättestort :)

Drömboende? Helst ett stort hus

Landet eller mitt i stan? I så fall mitt i stan

Mysigt eller sterilt? Mysigt

 

Lite allt möjligt:

Har du barn? Nej

Är otrohet okej? NEJ!

Älskar du någon? JA!

Betyder familjen mycket för dig? Självklart

Är du lojal? Japp

Tycker du om att dricka dig full? Mjodå

Hemmafest eller krogen? Både och :)


Igår var en stressig dag.
Jobbade kväll. Skyndade hem där skling, Yrrv, Jimmy, Bucke o Bjur väntade. Gjorde mig iordning och började dricka ;) Vi drog till Red brick, där det var band som uppträdde. DÅLIGA!
Tiden gick fort där inne, så hux flux gick vi hemåt :)
Jag hade kul igår, trots stressen ;)

Idag blir det en väldigt lugn hemmadag :) Jag har en sovande älskling bredvid mig i soffan :) Vi har inte fått i oss nåt ätbart än och jag är jättehungrig :/
Jaja nu ska jag lägga mig ner o vila lite..
CIAO

Kommentarer
Postat av: Skling

Stodd var ju med också! :O

Jag vet ju inte vad du vill ha :( du får bestämma!

Älskar dig min lilla skling <3

2011-03-27 @ 14:27:17
Postat av: Bella

Just det! Men han är så tyst så man missar lätt honom :O

Jag vill bara ha massa god mat :O

Älskar dig med! <3

2011-03-27 @ 14:34:07
Postat av: Skling

Då blir det snabbmakaroner med bränd falukorv :$ <3

2011-03-27 @ 14:36:48
Postat av: Bella

Neeeeeeej! Det är ju verkligen inte gott :O <3

2011-03-27 @ 14:43:44
Postat av: KackMarie

Ja då kan du tänka dig va tiden kommer gå fort den dagen du har en liten en själv sen. :) Kram

2011-03-27 @ 14:52:42
URL: http://mariekack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0