Lära känna mig bättre? Dag 1 - Presentera mig själv!

Har gjort lite fler pärlplattor :) Partaj skylten och cupcakes:en är önskemål från Jenny :)

Jag har funderat lite på vad jag ska skriva för att ni ska lära känna mig bättre..
Först så har jag "snott" denna lista:

 

Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek.
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Min bästa vän.
Dag 8 – Ett ögonblick.
Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den här veckan.
Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Den här månaden.
Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Det här får mig att gråta.
Dag 25 – En första.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats.
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

 

Jag tänkte att jag ska ta dessa och skriva om det dag för dag. Sen så har jag några frågelistor som jag ska svara på oxå, några är lite långa så dom delar jag upp :)
Så nu börjar jag :)

Dag 1 - Presentera mig själv
Mitt namn är Karin Matilda Isabelle Thorstensson. Jag är 26 år gammal, men fyller 27 år den 10e oktober i år. 1984 kl 20.10 föddes jag på örebro BB. Jag växte upp i degerfors och flyttade till karlskoga när jag var 13 år. När jag var ca 18 år så flyttade jag till hällefors. Jag bodde även ca 6 veckor i örebro, men flyttade tillbaka till hällefors igen. I slutet på Januari 2010 så flyttade jag tillbaka till karlskoga.
Min mormor dog i cancer innan någon av oss barn hade kommit till världen, min mamma väntade min syster när mormor dog (-73). Min morfar dog när jag var ca 3 år, har tyvärr inga minnen av honom. Min farmor dog när jag var ca 18-19 år.
Jag har en mamma, pappa, styvmamma, storebror och storasyster. Min bror har 2 söner och min syster har 2 söner o en dotter. Jag blev moster första gången i november -99. Min pappa o styvmamma bor i åtorp, mamma bor i skövde, bror med familj bor på hammarö och min syster med barn bor här i karlskoga.
Jag bor med min underbara sambo och våra 6 katter. Jag jobbar som timvikarie inom vården.
Jag gick samhällskunskaplinjen med media inriktning i gymnasiet, dessvärre var jag skoltrött och fick bara ett samlat betygsdokument. När jag bodde i hällefors så läste jag till undersköterska på distans i filipstad, började i augusti 2009 och var klar i december 2010.

ÅTTA SAKER OM DIG SJÄLV

1. Är du singel?: Nej!

2. Är du lycklig?: Ja!

3. Är du uttråkad?: Inte just nu..

4. Är du ledsen?: Nej..

5. Är du italienare?: Tror att jag har italienskt påbrå, långt tillbaka..

6. Är du cool?: haha alltid ;)

7. Är du från Irland?: Öhh nej..

8. Är dina föräldrar fortfarande gifta?: Nej, det har dom aldrig varit.

 

ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV

1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Ja!

2. Har du någon gång blivit sårad?: OJA!

3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt? Ja?

4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom?: Ja..

5. Har du kysst någon under de två senaste veckorna?: Ja.

6. Har du haft en hemlig beundrare?: Ja..

7. Är du kär?: JAAA!

8. Vill du gifta dig när du blir stor?: Självklart!

 

TVÅ ALTERNATIV

1. Bilddagboken eller face?: Använder inte bilddagboken, så face.

2. Hår eller ögon?: Ögon.

3. Katter eller hundar?: Jag vill inte välja ju :(

4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar?: Några få bästa vänner.

5. Coca-Cola eller Pepsi?: Cola light.

6. Utekväll eller romantisk hemmakväll?: Beror på :$

7. Pengar eller lycka?: Lycka..

8. Dag eller natt?: Natt..

9. Msn eller mobil?: MOBIL!

 

TIO "HAR DU NÅNSIN..."

1. Blivit påkommen när du försökte smita hemifrån? Ja..

2. Brutit nåt?: Nej, faktiskt inte..

3. Gjort nåt du ångrar?: Ja..

4. Hoppat Bungee Jump?: Usch nej :O

5. Ljugit för någon du tycker om?: Ja..

6. Ätit en hel tårta?: Haha nej..

7. Gjort bort dig offentligt?: Oja, ofta!

8. Viljat bli tillsammans med ditt ex igen?: HA! Nej verkligen inte.. Ett ex är ett ex av en anledning..

9. Gråtit när ett husdjur dog?: Självklart :(

10. Velat försvinna?: OJA!

 

SENASTE

1. Telefonsamtalet du gjorde: Till Hanna..

2. Telefonsamtalet du fick: Rickard.

3. Personen du var med: Rickard.

4. Roligaste grejen som hänt: Oj! Ööhh.. Vet inte :S

5. Personen du smsade: Rickard och Anders.

6. Personen du tänkte på: Rickard :$

7. Du skrev till på myspace: Har ingen sån skitsida ;)

8. Du kommenterade: Ett av mina foton på face förut..

9. Du tillbringade natten med: Rickard o katterna..

10. Du kramade: Rickard.

 


Well... Vet inte om detta hjälpt nåt, men men :)

 

CIAO

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi sötnos :$ <3

2011-03-18 @ 18:19:14
Postat av: jenny

du e ju bara för go du..... söta grejer du tillverkat..... :)

2011-03-18 @ 19:03:41
Postat av: KackMarie

Jag får nog oxå lov att göra en sån där lista eller vad man ska kalla det, då har man många inlägg att skriva sen när man har idètorka.. :p

2011-03-18 @ 21:42:23
URL: http://mariekack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0