Bananskal

Blir så jäkla irriterad på såna som glider runt på bananskal! Dom sitter på röva o gör inget, men ändå får dom allt dom vill! Hur fan går det ihop?
Här sliter man röven av sig för att kunna betala räkningarna! Rickard har fast jobb och jag springer runt som timvikarie. Jag är på 2 ställen som undersköterska, på 3 ställen som personligassistent och så är jag kontaktperson. Allt för att få in pengar. Självklart tycker jag om mitt jobb! Det jag vill få fram är att vi sliter för våra pengar och för att kunna leva o göra saker. Sen finns det dom som inte gör nåt, men får allt. Det är fan inte rättvist! Det ena avlöser det andra här! Det senaste är en räkning från CSN. Jag hade tydligen jobbat för mycket det ena halvåret 2009 när jag pluggade så jag hade igentligen inte rätt till en del av pengarna från dom, så nu ska jag betala tillbaka 6604 kr! På en och samma gång!
Jag jobbar arslet av mig för att få in pengar och inte stämpla så mycket, även om jag betalar in till a-kassan och betalar skatt så känns det inte rätt! Jag jobbar hellre för mina pengar, hur kan man inte vilja det? Känna sig stolt att man gjort nåt av betydelse! Jag har depression, jag har sjukdomar men jag gör nåt åt det! Inget blir bättre av att bara sitta o inte göra nåt!
Hata mig för att jag tycker detta, men jag står för det!
Tur att jag har min älskling ♥
Nej usch! Energisugare! Sånt klarar man sig utan!
Men jag är sån att är det nåt jag går och tänker på så måste jag skriva ner det, annars blir det bara värre. Jag behöver skriva av mig helt enkelt!

Idag börjar vi vårat nya liv, eller ja vi ska börja träna :)
Idag ska vi iväg o träna med Lotta :)
Jag ska gå o se om jag får liv i min prins nu ;)
CIAO

Kommentarer
Postat av: Skling

Usch ja, håller med!

Puss <3

2011-05-05 @ 11:38:43
Postat av: KackMarie

Ja visst är det fruktansvärt irriterande med såna människor allt. Vi har ett jäkla idiotiskt system i detta land! Dom som varit inne i systemet ett tag, som skulle kunnat arbeta, dom gör dom inget åt. Men alla dessa stackars människor som inte är kapabla, dom ska dom tvinga ut i arbetslivet. Så jäkla sjukt!!!

2011-05-05 @ 13:05:24
URL: http://mariekack.blogg.se/
Postat av: Pillan

Gumman! Jag förstår precis vad du menar! Jag är sjuk och vill inte bli sittandes hemma så jag får kämpa arslet av min för att få en aktivitet. Tror jag hittat en men det är upp till AF å FK om jag får eller inte.



2011-05-05 @ 18:42:33
URL: http://shasti.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0