Irriterad?? Minst sagt!

Fick eftersänd post idag. B.la räkning från Bonprix. Där det står "du har 10 dagar på dig från utskriftsdatum att betala". Jag kollar genast utskriftsdatum, den 3e. Tänker lite snabbt "11e idag, 2 dagar kvar att betala på". Jävla Bonprix! Varför står det gamla adressen? Går in på mina sidor på Bonprix, där står gamla adressen. Bredvid står det "vill du ändra adressen? Ring kundtjänst på nr ......"
Ringer på en gång och någon yngre tjej svarar:
- Hej du pratar med N.
- Hej. Jag skulle vilja göra en adressändring.
- Men det sker automatiskt när du skickar in till adressändring.
- men jag fick fakturan idag och där stod gamla adressen.
- får jag ditt personnummer så ska jag kolla här.
- 841010...
- Så du bor inte på bergsmansgatan?
- Jo det gör jag.
- men då stämmer det.
- men varför står gamla adressen på fakturan som skickades ut då?
- jag vet inte. Kan tex vara om din gamla adress står kvar på dina sidor på hemsidan.
- Ja det gör den.
- det kan ta upp till ett år innan det ändras.
- kan inte du ändra det då?
- nej det kan jag inte.
- Nähe! Konstigt. Varför ändras inte det automatiskt oxå?
- jag vet inte.
- kan du skjuta upp fakturan då?
- nej det kan jag inte.
- Nähe! Det är väl inte rätt att jag blir straffad för att det är fel på era system? Det står att man ska ha 10 dagar på sig att betala och nu har jag bara 2 dagar på mig. Räkningen skrevs ut den 3e och kom idag!
- men man har 14 dagar på sig att betala.
- nej, 10 dagar står det på räkningen.
- Om du väntar kvar lite ska jag kolla?
- okej.
(var borta ca 4 min)
- tack för att du dröjde kvar.
- mmm..
- alltså, betala så fort du kan. Förstår att det är jobbigt när du bara har 2 dagar på dig nu, så betala så fort du kan.
- men blir det inte påminnelseavgift då?
- nej det kommer det inte bli på denna.
- okej då vet jag. Tack...
- tack för att du ringde. Hej då.
- hej..


Dom menar allvar??? Varför sker adressändringen automatisk i deras system, men inte på hemsidan? Och varför går breven efter adressen som står på hemsidan och inte efter det som står i deras system? Varför tar det upp till ett år innan det ändras? Varför ha en kundtjänst när dom inte kan hjälpa?? Så jag ska få ha det så här varje månad tills adressen är ändrad på hemsidan?

Sjukt!! Irriterande!!!
AAAHHH!!!


Kommentarer
Postat av: Pillan

Mycket ska man höra innan örona trillar av! Fy faan vilket skitsystem!!

2012-01-12 @ 12:06:31
URL: http://ubreathilive.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0