Såå lustigt och äntligen!

Natten till fredag drömde jag att F-kassan sa ja och jag fick en ganska stor summa retroaktivt. På fredagen efter lunch satt jag och prata med Helena o berätta min dröm.
Senare på eftermiddagen sitter jag på dass när min telefon ringer. Det står hemligt nr och först tänkte jag att jag inte skulle svara, men så fick jag en känsla och svarade iaf.
Det var en kvinna som presenterade sig och sa att hon ringde från F-kassan. Jag kände hur mitt hjärta slog snabbare och jag fick en klump i magen.
Hon pratade vidare om att hon fått tagit över mitt ärende för att den handläggaren jag haft är ledig och den jag kom till efteråt blev sjuk, så hon hade fått mitt ärende på onsdagen. Hon hade gått igenom alla papper och pratat med en av deras läkare. Hon sa att baserat på nya sjukskrivningen/läkarintyget så fattade hon beslutet att hon förstår att det inte går att jobba i mitt fall. Hon hade gjort en utbetalning och jag skulle få retroaktivt.
Jag satt helt chockad efter samtalet o visste inte om det var sant. Här har jag "bråkat" i 4 månader och äntligen fått "rätt", det var en otrolig lättnad!


Kommentarer
Postat av: KackMarie

Ja tänk hur det är. Men skönt att du äntligen fick rätt! Att man ska behöva strida så. Tänk alla som inte kan. Usch!

2013-02-12 @ 11:21:56
URL: http://mariekack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0