Spegel spegel på väggen där...

Jag tittar i spegeln och ser självförakt. Varför? För att jag är självdestruktiv.. Jag förstår inte varför jag inte kan låta mig själv må bra, att få vara lycklig.. Jag ska alltid förstöra för mig själv, gång på gång.. Mala sönder allt tills det bara finns ett alternativ, jag ska inte få må bra.. Är det pga av dessa idioter som har utnyttjat mig o tryckt ner mig tills jag har sett mig själv som mindre värd? Är jag inte värd att få må bra? Att få vara lycklig? Varför kan jag inte sänka garden o låta mig själv få andas? Jag hatar mig själv för detta.. Inget bra kommer av det... Jag är väl inte sämre eller mindre värd än någon annan? Så varför kan jag inte låta mig själv få må bra? Det funkar ett tag sen tar hjärnan över helt. Den får mig att tänka att jag inte är värd det, att allt kommer skita sig tillslut iaf. Varför motarbetar jag mig själv? Ja jag har blivit otroligt sårad på så många nivåer och så många ggr så jag har blivit skadad av det.. Ingen kan förstå eller sätta sig in i det.. Jag vill läka och inte låta såren eller ärren ta över mitt liv.. Jag är skadat gods och vem vill igentligen ha det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0