Förtroende

Att få förtroende, att lita på någon är inte lätt. Inte för mig iaf och har nog aldrig varit. Det tar lång tid och mycket att bevisa innan jag kan lita på någon. Det är inte lätt eller kul, men jag har så många gånger i mitt liv blivit bränd så jag har tappat förtroendet för folk. Man får hela tiden höra massa ord som tillslut visar sig bara vara tomma. Jag vet faktiskt inte varför folk gör så. Jag kan erkänna att jag kan vräka ur mig saker när jag är arg, ledsen eller sårad. Men jag skulle aldrig kunna säga starka ord utan att mena dom. Hata är tex ett väldigt starkt ord, jag kan säga det om en hel del saker som olika maträtter eller så men inte om folk. Och jag skulle aldrig kunna säga jag älskar dig o liknande om jag inte menar det. Det är alldeles för starka ord för att bara vräka ur sig utan att mena det. Dock har jag lärt mig att sanningen alltid kommer fram oavsett, om det nu är någon tröst. 
Det är inte bara. Ofta önskar jag att man hade en av och på knapp, det skulle vara skönt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0